Rekensprint Getalbegrip t/m 100
Inhoud: Een handleiding met daarin achtergrondinformatie, een instapschema, een registratieblad, een aftekenblad, een diagnostisch onderzoek en een sommendocument; 20 verschillende dagkaarten, 5 doosjes met kaartjes, 26 kopieerbare kaarten, plaatswaardekaarten, 10 strookjes voor de opbouw van het honderdveld, MAB-materiaal, 1 tienzijdige dobbelsteen met tientallen en 1 tienzijdige dobbelsteen met enen, 1 dobbelsteen zonder getallen met bijbehorende stickers, pionnen.
Een interactief remediërend oefenprogramma voor het verstevigen van het getalbegrip in het domein t/m 100, vooral bedoeld voor die kinderen die in groep 3 t/m 5 hierop achterblijven. Er wordt ook geoefend met rekenbegrippen en splitsen
Deze set is bedoeld voor leerlingen vanaf ongeveer 6 à 7 jaar die weinig begrip hebben van getallen en sommen t/m 100; ze maken fouten met het tellen van hoeveelheden, het uitspreken of schrijven van de getallen. Het zijn leerlingen die moeite hebben met voor- of achterwaarts tellen in het domein t/m 100, die niet vlot weten welk getal direct voor of na een gegeven getal komt en/of die problemen hebben met het begrijpen en kunnen toepassen van rekentaal. Ze hebben weinig inzicht in de betekenis van sommen t/m 20 en 100.
Het kunnen leerlingen zijn met lage of beneden-gemiddelde (D/E of IV/V) scores op de Cito Rekenen & Wiskunde E3 t/m E5 of leerlingen bij wie op grond van observaties of onderzoek problemen zijn gesignaleerd in de rekenontwikkeling. Het programma is daarnaast bedoeld voor oudere kinderen met dyscalculie die als onderdeel van hun rekenstoornis, moeite hebben met het begrijpen en vlot verwerken van getallen.
Dit is een interactief en gestructureerd programma dat stapsgewijs het getalbegrip van de leerling in het domein t/m 100 opbouwt. Er worden op verschillende handelingniveaus allerlei sommen in het domein t/m 100 geoefend zoals sommen t/m 20 over het tiental en familiesommen.
Er wordt gewerkt van concreet via schematisch naar abstract. De leerlingen leren op die manier wat de sommen betekenen, waardoor ze minder fouten zullen maken en sommen vlotter kunnen maken. In het programma wordt aandacht besteed aan rekenbegrippen zoals evenveel, erbij en eraf. Dit programma zorgt voor een goed getalbegrip t/m 100. Pas wanneer dit begrip voldoende is, kan worden gestart met automatiseren.
Help ons en andere klanten door het schrijven van een review