• LEVERING IN NL & BE VIA POSTNL
  • GRATIS VERZENDING VANAF €150,00
  • BETALING VIA IDEAL, BANCONTACT OF FACTUUR

Metacognitie

53
Het vermogen om een stapje terug te doen om jezelf en de situatie te overzien, om te bekijken hoe je een probleem aanpakt; het gaat daarbij om zelfmonitoring en zelfevaluatie.
Lees meer
Sorteren op:
Coachen van kinderen met zwakke executieve functies

Praktische strategieën voor thuis en op school
Peg Dawson, Richard Guare
€40,-
Omdenken opvoedspel

De centrale vraag van dit spel is niet wat kinderen zouden moeten zijn, maar wat ze zouden kunnen zijn!
€25,-
Regenwormen

Spel met 8 dobbelstenen
Traint rekenvaardigheden als vermenigvuldigen en optellen
€16,99
Doelen- en Reflectiekaarten spel

Gesprekskaarten die je inzet tijdens spel om executieve vaardigheden te oefenen
Kracht van Spel
€34,95
Interventiekaarten Executieve Functies

Samen met de leerling de interventie kiezen die bij hem past
€49,95
Mission Possible

Kids’ Skills voor jongeren (11-18 jaar)
Caroline Beumer-Peeters
€27,95
Gesprekskaarten Executieve Functies

Per executieve functie zijn er 5 stellingen
Te gebruiken vanaf 7 jaar
Ook is er van iedere executieve functie een categoriekaart
€29,95
Sudoku-Puzzels

4 puzzels
Gebruiksvoorwerpen, hoeveelheden
Elke puzzel bestaat uit 9 delen
Voor jong en oud
€34,80
Camelot junior

Logica
Ruimtelijk inzicht
Fijne motoriek
€29,80
Digitale Timer

Timer met alarm telt op en af van 1 tot 99 minuten en 99 seconden
Formaat 70 x 70 mm
€12,95
Werkboek Ontspanning voor kinderen

55 oefeningen om kinderen te helpen ontspannen en stress te verminderen
Lawrence Shapiro, Robin Sprague
€20,-
Feedbackkaarten 1

Spelenderwijs positieve feedback geven en ontvangen
Voor een betere waardering van elkaar
€19,99

Metacognitie

Metacognitie is het vermogen om een stapje terug te doen om jezelf en de situatie te overzien, om te bekijken hoe je een probleem aanpakt. Het gaat daarbij om zelfmonitoring en zelfevaluatie (door je bijvoorbeeld af te vragen: 'Hoe breng ik het ervan af?' of 'Hoe heb ik het gedaan?'). Een jong kind kan zijn gedrag veranderen als reactie op de feedback van een volwassene. Een tiener kan zijn prestaties evalueren en deze verbeteren door anderen te observeren die meer ervaring hebben.