• LEVERING IN NL & BE VIA POSTNL
  • GRATIS VERZENDING VANAF €150,00
  • BETALING VIA IDEAL, BANCONTACT OF FACTUUR

Metacognitie

33
Het vermogen om een stapje terug te doen om jezelf en de situatie te overzien, om te bekijken hoe je een probleem aanpakt; het gaat daarbij om zelfmonitoring en zelfevaluatie.
Lees meer
Sorteren op:
Aan de slag met executieve functies

Praktisch werkboek voor tieners
Sharon Hansen
€20,-
Coachen van kinderen met zwakke executieve functies

Praktische strategieën voor thuis en op school
Peg Dawson, Richard Guare
€40,-
Sudoku-Puzzels

4 puzzels
Gebruiksvoorwerpen, hoeveelheden
Elke puzzel bestaat uit 9 delen
Voor jong en oud
€34,80
Uitdaging van meerdere intelligenties

Een spel waarin kinderen (5 tot 10 jaar) leren over de 8 vormen van intelligentie van Gardner
€29,80
Ken je kwaliteiten

Jeugdkwaliteitenspel
Leerlingen bewust(er) maken van hun eigen kwaliteiten en op die manier bijdragen aan een positief zelfbeeld
€34,95
Gesprekskaarten Dagelijkse Doelen

Executieve Functies
Voor kinderen en tieners met een verstandelijke beperking en autisme
€59,95
Slim maar...

Help kinderen hun talenten benutten door hun executieve functies te versterken
Peg Dawson, Richard Guare
€29,95
Leer- en Ontwikkelingsspel

Met dit spel krijg je snel inzicht in leersituaties en de mogelijkheden om deze te verbeteren
€29,95
Wijzer in Executieve Functies 5 t/m 8

Praktisch en preventief hulpmiddel
Met laagdrempelige spelletjes
Groep 5 t/m 8
€24,90
Halli Galli

Topspel met de bel
Spectaculair reactiespel
Wie tot 5 kan tellen, kan meedoen
€15,99
Omdenken doe je zo!

Soms kun je met een probleem je voordeel doen
Er iets goeds van maken
€12,50
Onvergetelijk

Geheugentraining voor kinderen vanaf 8 jaar
Werkboek over werkgeheugen
Marianne Schmidt, Nathalie van Kordel
€17,-

Metacognitie

Metacognitie is het vermogen om een stapje terug te doen om jezelf en de situatie te overzien, om te bekijken hoe je een probleem aanpakt. Het gaat daarbij om zelfmonitoring en zelfevaluatie (door je bijvoorbeeld af te vragen: 'Hoe breng ik het ervan af?' of 'Hoe heb ik het gedaan?'). Een jong kind kan zijn gedrag veranderen als reactie op de feedback van een volwassene. Een tiener kan zijn prestaties evalueren en deze verbeteren door anderen te observeren die meer ervaring hebben.