Metacognitie
Werkboek Executieve Vaardigheden met 12 thema's, 308 pagina’s (formaat A4) praktisch leermateriaal. Per stuk.
Lees meerWie ben ik? 144 kaarten en spelregels voor 4 spelvormen in een kartonnen opbergdoos (formaat 150 x 110 x 30 mm).
Lees meerDeze doos Hulpkaarten bij Gesprekken bevat 78 kaarten (formaat 105 x 75 mm) met teksten en afbeeldingen, inclusief een handleiding waarin de kaarten beschreven worden en waarin suggesties voor gebruik van de hulpkaarten worden gegeven. Verpakt in een
Lees meer160 pagina's, paperback. Auteur Ben Furman. 4 t/m 11 jaar.
Lees meer44 full colour kaarten in stevige hardkartonnen doos met deksel. Vanaf 12 jaar.
Lees meerHet spel bestaat uit een los spelbord (formaat 420 x 300 mm) en een doos (formaat 200 x 115) met daarin een dobbelsteen, 6 pionnen, 55 opdrachtkaarten (formaat 105 x 75 mm), vijf pas-kaarten, inclusief handleiding en voorzien van een stevig elastiek.
Lees meer35 spelletjes om executieve functies bij leerlingen te trainen en te versterken. 36 kaarten in stevige doos.
Lees meer35 spelletjes om executieve functies bij leerlingen te trainen en te versterken. 36 kaarten in stevige doos.
Lees meer52 gelamineerde kaartjes in een opbergdoosje.
Lees meer62 pagina's, paperback. Auteur Ben Furman. 4 t/m 11 jaar.
Lees meerKen je kwaliteiten (jeugd)kwaliteitenspel.92 kaartjes, inclusief handleiding. Auteur Els Loman. Leeftijd 4 - 18 jaar.
Lees meer233 pagina`s A4. In de uitgebreide bijlagen worden talloze vragenlijsten, checklists en werkbladen geboden die direct in de praktijk zijn te gebruiken. Het handige A4-formaat zorgt ervoor dat deze eenvoudig zijn te kopiëren.
Lees meerMetacognitie
Metacognitie is het vermogen om een stapje terug te doen om jezelf en de situatie te overzien, om te bekijken hoe je een probleem aanpakt. Het gaat daarbij om zelfmonitoring en zelfevaluatie (door je bijvoorbeeld af te vragen: 'Hoe breng ik het ervan af?' of 'Hoe heb ik het gedaan?'). Een jong kind kan zijn gedrag veranderen als reactie op de feedback van een volwassene. Een tiener kan zijn prestaties evalueren en deze verbeteren door anderen te observeren die meer ervaring hebben.