• LEVERING IN NL & BE VIA POSTNL
  • GRATIS VERZENDING VANAF €150,00
  • BETALING VIA IDEAL, BANCONTACT OF FACTUUR

Metacognitie

53
Het vermogen om een stapje terug te doen om jezelf en de situatie te overzien, om te bekijken hoe je een probleem aanpakt; het gaat daarbij om zelfmonitoring en zelfevaluatie.
Lees meer
Sorteren op:
Werkboek Executieve Vaardigheden

12 thema's, 308 pagina’s praktisch leermateriaal
Voor groep 7-8, brugklas en VSO
€47,-
Ken je kwaliteiten

Jeugdkwaliteitenspel
Leerlingen bewust(er) maken van hun eigen kwaliteiten en op die manier bijdragen aan een positief zelfbeeld
€34,95
Puber coachkaarten

42 aansprekende foto’s met prikkelende vragen
Het helpt pubers te verwoorden wie ze zijn en wat hen bijzonder maakt
€15,95
Wijzer in Executieve Functies 5 t/m 8

Praktisch en preventief hulpmiddel
Met laagdrempelige spelletjes
Groep 5 t/m 8
€24,90
Interventiekaarten Executieve Functies

Samen met de leerling de interventie kiezen die bij hem past
€49,95
Kwaliteitenspel

Wat zijn mijn sterke en minder sterke kanten?
Hoe zien anderen mij?
Welke kwaliteiten wil ik ontwikkelen?
€29,95
Feedbackkaarten 1

Spelenderwijs positieve feedback geven en ontvangen
Voor een betere waardering van elkaar
€19,99
Camelot junior

Logica
Ruimtelijk inzicht
Fijne motoriek
€29,80
Mijn Kids’ Skills Vaardighedenboek

Ik kan het met een beetje hulp!
Ben Furman
4 t/m 11 jaar
€10,-
De methode Kids' Skills

Op speelse wijze vaardigheden ontwikkelen bij kinderen
Ben Furman
4 t/m 11 jaar
€29,25
Hulpkaarten bij Gesprekken

78 kaarten met teksten en afbeeldingen
Inzichtelijk maken wat er al goed gaat en wat er beter kan
€47,95
Regenwormen

Spel met 8 dobbelstenen
Traint rekenvaardigheden als vermenigvuldigen en optellen
€16,99

Metacognitie

Metacognitie is het vermogen om een stapje terug te doen om jezelf en de situatie te overzien, om te bekijken hoe je een probleem aanpakt. Het gaat daarbij om zelfmonitoring en zelfevaluatie (door je bijvoorbeeld af te vragen: 'Hoe breng ik het ervan af?' of 'Hoe heb ik het gedaan?'). Een jong kind kan zijn gedrag veranderen als reactie op de feedback van een volwassene. Een tiener kan zijn prestaties evalueren en deze verbeteren door anderen te observeren die meer ervaring hebben.