Dyscalculie - Leerstoornissen
30 kartonnen kaarten met elk 35 structuurvelden 35 x 35 mm. Eenvoudig uit te scheuren door het geperforeerde raster. Handleiding met foto`s en voorbeelden. Verpakt in een kunststof zak.
Lees meer2x 15 kartonnen kaarten met elk 24 cijferkaartjes in kleur (45 x 45 mm). Eenvoudig uit te scheuren door het geperforeerde raster. Handleiding met foto`s en voorbeelden. Verpakt in een kunststof zak.
Lees meer16 opdrachtkaarten A4 dubbelzijdig, dit zijn 32 pagina’s met opdrachten en zelfcontrole bij iedere opdracht. Met hulp van de voorbeeldopgave begrijpen de kinderen de opdracht heel snel. In totaal 300 tot 400 opgaven. Registratieformulier. In kunststof tas
Lees meerEen stevig rekenrek met een vijfstructuur (5 rood, 5 wit). Lengte 250 mm.
Lees meer210 pagina's, full-colour geïllustreerd, gebonden, formaat 153 x 215 mm. Het bijbehorend oefenboek (met antwoordenboekje) is apart verkrijgbaar (zie bestelnummer 88560).
Lees meer36 grote en kleurige flitskaarten 180 x 135 mm. Eenvoudig uit te scheuren door het geperforeerde raster. Handleiding met foto`s en voorbeelden. Verpakt in een kunststof zak.
Lees meerHet belangrijkste wat je leert/leerde op de basisschool in schema's en tabellen. Voor bovenbouw en brugklas. In handig A5-formaat en volledig in kleur. 68 pagina`s inclusief begrippenlijst. Per stuk.
Lees meer100 combiblokjes assorti a 10 kleuren, formaat 17 x 17 x 17 mm. Verpakt in kunststof zak.
Lees meerVan stevig kunststof, 130 mm hoog. De steun om de klok neer te zetten kan ingeklapt worden, zodat de klok neergelegd en makkelijk opgeborgen kan worden. De wijzers kunnen met de hand verzet worden en lopen volledig synchroon door middel van tandwielen.
Lees meerDe set, gemaakt van hout, bestaat uit 100 eenheden, cm³, 10 tienstaven, 10 honderdvelden, 1 duizendblok dm³. Verpakt in stabiele stapelbox met deksel.
Lees meer51 kubussen in verschillende kleuren. • 1 x 1 • 2 x ½ • 3 x 1/3 • 4 x ¼ • 5 x 1/5 • 6 x 1/6 • 8 x 1/8 • 10 x 1/10 • 12 x 1/12. Verpakt in kunststof etui.
Lees meerHandleiding, diagnostische rekentoets, instapschema, toetsoverzicht, registratieformulier en ‘aftekenschema’ (formaat A4), 40 weekkaarten met telkens 4 oefenmomenten met exact beschreven automatiseringsoefeningen: tellen, getallen, sommen (formaat A4),
Lees meerDyscalculie
Als je dyscalculie hebt, heb je moeite met het vlot en op de juiste manier gebruiken van reken- en wiskundekennis die je eerder hebt aangeleerd. De rekenproblemen mogen niet ergens anders door komen, zoals bijvoorbeeld door een lagere intelligentie.
Rekenproblemen worden in het basisonderwijs minder snel herkend dan leesproblemen. Daarom moeten we voorzichtig zijn met het noemen van aantallen. Maar deskundigen schatten dat het bij dyscalculie, net als bij dyslexie, gaat om drie tot vier procent van de leerlingen.
Dyscalculie wordt een complexe stoornis genoemd. Dat komt omdat, om goed te kunnen rekenen, meerdere hersengebieden worden gebruikt. Een getal (bijvoorbeeld 5) bestaat uit het woord ‘vijf’, het cijfer ‘5’ en de hoeveelheid •••••. Er zijn verschillende hersengebieden nodig om dit alles te ontcijferen. Zoals het taalcentrum en het frontale hersengebied wat belangrijk is voor het plannen en problemen oplossen.
Er is onder wetenschappers geen overeenstemming over de definitie van ernstige reken-wiskundeproblemen en dyscalculie. Ook zijn er verschillende meningen over het ontstaan ervan. De definitie die vaak gebruikt wordt voor dyscalculie is een beschrijving van de problemen die mensen met dyscalculie hebben. Er worden geen oorzaken of andere verklaringen voor de hardnekkige rekenproblemen genoemd.