Kindercoaching
40 pagina's, hardback (formaat 256 x 267 mm). Auteur Pauline Oud.
Lees meer32 pagina`s, hardcover (formaat 255 x 255 mm). Auteurs Joanna Rowland en Thea Baker.
Lees meer164 pagina's (formaat 215 x 195 mm). Vanaf 10 jaar. Auteur Suzanne Rouwhorst. Inclusief diverse gratis downloads en bijbehorende werkboek als download.
Lees meer32 pagina's, hardcover (formaat: 243 x 173 x 11 mm). Auteurs Josina Intrabartolo, Janneke van Olphen.
Lees meer70 coachkaarten met foto’s in een kartonnen doos, inclusief handleiding met uitleg over werkvormen en achtergrondinformatie.
Lees meerKaartspel, inclusief handleiding met uitleg over 3 spelvormen en achtergrondinformatie over sociale veiligheid. Leeftijd: 11-18 jaar. Spelduur: 10-60 minuten (afhankelijk van de gekozen spelvorm). Aantal spelers: 2 tot 30 (met een volwassen begeleider).
Lees meerLees- en werkboek voor kinderen. 144 pagina's. Formaat 210 x 170 mm. Auteur Lies Scaut.
Lees meer67 kaarten (38 vragenkaartjes, 29 belemmeringenkaartjes), 36 fiches en spelregels voor 5 spelvormen in een handig boekje met uitleg en de achterliggende theorie. In een kartonnen opbergdoos (formaat 150 x 110 x 30 mm).
Lees meerWat kan ik? 144 kaarten en spelregels voor 4 spelvormen in een kartonnen opbergdoos (formaat 150 x 110 x 30 mm).
Lees meer106 kaarten in een kartonnen opbergdoos (formaat 120 x 90 x 80 mm).
Lees meerDe harde kunststof delen hebben een zachte kunststof buitenlaag. De gehele Tangle heeft kleine nopjes. Het oppervlak voelt zacht stroef aan. Draaien, rollen en vervormen gaat uiteraard wel soepel. 31 gram. Per stuk.
Lees meerWat wil ik? 140 kaarten en spelregels voor 4 spelvormen in een kartonnen opbergdoos (formaat 150 x 110 x 30 mm).
Lees meerKindercoaching
Een kindercoach richt zich op het vergroten van de zelfkennis en het zelfvertrouwen van het kind en geeft daar waar nodig praktische handvatten. Een kindercoaching wordt niet geleid door specifieke methodieken. De meeste kindercoaches werken in een zelfstandige praktijk maar er zijn ook pedagogische professionals die naast een algemene agogische opleiding een kindercoachopleiding hebben gebruikt om specifieke kennis op te doen over de toepassing van coachingstechnieken bij kinderen.
Kindercoaches maken vaak gebruik van een specialisme die past bij hem of haar. Spel, creatieve werkvormen , theater, dieren, sport of muziek kunnen door coaches gebruikt worden als specialistisch middel om contact te maken en ingang te vinden bij het kind. Andere specialisaties zijn de jongerencoaches of gezinscoaches die, zoals de naam al aangeeft tieners dan wel gezinnen, begeleiden.
Een kindercoach zal het kind en de ouders helpen naar een andere vorm van begeleiding of behandeling als blijkt dat de issues waar het kind mee worstelt:
• Een langer begeleidingstraject nodig hebben dan wat binnen gemiddeld 4-6 sessie kan worden opgelost
• Specialistische kennis, begeleiding en behandeling nodig hebben
• Een langer bestaande problematiek blijkt te zijn
• Ontwrichtend is op meerdere levensgebieden
• Mogelijke signalen zijn waarvan een diagnose moet wordt gesteld of uitgesloten
• Een samenwerking nodig heeft met andere instanties waar de kindercoach geen contacten of bevoegdheid voor heeft
• Mogelijk kenmerken van psychisch, psychiatrische of medische problematiek zijn
Zo zal een kindercoach die signalen ziet van autisme bij een kind niet zelf diagnosticeren maar doorverwijzen naar een daartoe bevoegde professional. Maar een kind dat de diagnose autisme heeft, waarvan de ouders voldoende psycho-educatie en het kind eventueel behandeling hebben ontvangen, zal van een kindercoach wel ondersteuning in een aantal praktische dagelijkse bezigheden kunnen krijgen.
Een ander voorbeeld is dat een kind dat wordt gepest door een kindercoach geholpen kan worden in het vergroten van zijn zelfvertrouwen. Maar als het pesten dusdanige schade heeft aangebracht dat het pesten trauma heeft veroorzaakt en vastzittende denkpatronen heeft veroorzaakt, zal een psycholoog hier behulpzaam in kunnen zijn.
In zijn algemeenheid kun je zeggen dat een kindercoach een lichte vorm van begeleiding geeft op kortdurende vraagstukken. Dus daar waar een gezonde ontwikkeling tijdelijk wat bijsturing en ondersteuning nodig heeft.