Kindercoaching
Bordspel met 180 kaarten onderverdeeld in: vragenkaarten, doekaarten, fotokaarten, talentenkaarten, kaart met uitleg van de kleuren. 1 spelbord (tweezijdig), 1 dobbelsteen, 4 handgeschilderde houten pionnen,
Lees meerSpelbord, 1 dobbelsteen, 8 pionnen, 48 beloningsringen, 120 opdrachtkaarten. Verpakt in stevige kartonnen doos inclusief handleiding. Voor 2 tot 8 spelers van 7 tot 12 jaar.
Lees meerWerkboek psycho-educatie voor mensen met autisme. 246 pagina's met illustraties, inclusief cd-rom met werkbladen. Auteur Peter Vermeulen.
Lees meer1 gouden kaartje met 'Dit ben ik!, 1 zilveren kaartje met 'zo ben ik op school'. Van elk 7 kaartjes: extraversie/rood, emotionele stabiliteit/oranje, altruïsme/geel, openheid/groen, zorgvuldigheid/blauw, 7 extra kaartjes/indigo, 3 blanco kaartjes,
Lees meer1 spelbord van 700 bij 500 mm, 160 kaartjes met vragen: Kom op voor jezelf (assertiviteit 40x), Cool (sociale vaardigheden 40x), Doe normaal (goede manieren 40x), Pesten en plagen (omgaan met pesten en plagen 40x), 2 dobbelstenen, 6 pionnen en 40 fiches.
Lees meer55 kaartjes (formaat 87 x 56 mm) 48 emotiekaartjes in tekst en beeld, uitleg Emotionele intelligentie(EQ), diverse spelvormen voor 1 tot 6 spelers. Verpakt in een kartonnen doos, inclusief handleiding en speelwijze.
Lees meer9 verteldobbelstenen (18 mm) met handleiding in een stevig opbergdoosje van 75 x 75 mm.
Lees meerBoek (formaat A5) in full color. Het kwartetspel is niet inbegrepen en kunt u apart bestellen met bestelnummer 89079!
Lees meer50 kaarten met behoeften plus 5 uitlegkaarten over de verschillende categorieën (formaat 85 x 55 mm). In een stevige kartonnen opbergdoos (formaat 120 x 90 x 18 mm), inclusief instructies en extra downloads.
Lees meer42 kaarten met kwaliteiten (waarvan 1 lege), 42 kaarten met steunvaardigheden (waarvan 1 lege), 4 zoekkaarten met acties, een handleiding en 2 hulpkaarten met tips en voorbeeldvragen voor de begeleider. In totaal 90 kaarten in een kartonnen opbergdoos.
Lees meer56 kaarten (formaat 120 x 100 mm) met daarop een vraag en een bijpassende foto. Met spelregels voor 5 spelvormen in een kartonnen opbergdoos (formaat 150 x 110 x 30 mm).
Lees meer10 puzzels (3, 4 of 6 stukjes) met foto’s van kinderen en volwassenen met verschillende emoties (156 x 156 mm). 10 voorbeeldkaarten met aan een zijde de afbeeldingen van de puzzels en aan de andere zijde een icoon dat de emotie weergeeft (58 x 58 mm).
Lees meerKindercoaching
Een kindercoach richt zich op het vergroten van de zelfkennis en het zelfvertrouwen van het kind en geeft daar waar nodig praktische handvatten. Een kindercoaching wordt niet geleid door specifieke methodieken. De meeste kindercoaches werken in een zelfstandige praktijk maar er zijn ook pedagogische professionals die naast een algemene agogische opleiding een kindercoachopleiding hebben gebruikt om specifieke kennis op te doen over de toepassing van coachingstechnieken bij kinderen.
Kindercoaches maken vaak gebruik van een specialisme die past bij hem of haar. Spel, creatieve werkvormen , theater, dieren, sport of muziek kunnen door coaches gebruikt worden als specialistisch middel om contact te maken en ingang te vinden bij het kind. Andere specialisaties zijn de jongerencoaches of gezinscoaches die, zoals de naam al aangeeft tieners dan wel gezinnen, begeleiden.
Een kindercoach zal het kind en de ouders helpen naar een andere vorm van begeleiding of behandeling als blijkt dat de issues waar het kind mee worstelt:
• Een langer begeleidingstraject nodig hebben dan wat binnen gemiddeld 4-6 sessie kan worden opgelost
• Specialistische kennis, begeleiding en behandeling nodig hebben
• Een langer bestaande problematiek blijkt te zijn
• Ontwrichtend is op meerdere levensgebieden
• Mogelijke signalen zijn waarvan een diagnose moet wordt gesteld of uitgesloten
• Een samenwerking nodig heeft met andere instanties waar de kindercoach geen contacten of bevoegdheid voor heeft
• Mogelijk kenmerken van psychisch, psychiatrische of medische problematiek zijn
Zo zal een kindercoach die signalen ziet van autisme bij een kind niet zelf diagnosticeren maar doorverwijzen naar een daartoe bevoegde professional. Maar een kind dat de diagnose autisme heeft, waarvan de ouders voldoende psycho-educatie en het kind eventueel behandeling hebben ontvangen, zal van een kindercoach wel ondersteuning in een aantal praktische dagelijkse bezigheden kunnen krijgen.
Een ander voorbeeld is dat een kind dat wordt gepest door een kindercoach geholpen kan worden in het vergroten van zijn zelfvertrouwen. Maar als het pesten dusdanige schade heeft aangebracht dat het pesten trauma heeft veroorzaakt en vastzittende denkpatronen heeft veroorzaakt, zal een psycholoog hier behulpzaam in kunnen zijn.
In zijn algemeenheid kun je zeggen dat een kindercoach een lichte vorm van begeleiding geeft op kortdurende vraagstukken. Dus daar waar een gezonde ontwikkeling tijdelijk wat bijsturing en ondersteuning nodig heeft.