Gedrag
204 pagina`s. 11 t/m 18 jaar. Auteur Caroline Beumer-Peeters.
Lees meerKaartspel, inclusief handleiding met uitleg over 3 spelvormen en achtergrondinformatie over sociale veiligheid. Leeftijd: 11-18 jaar. Spelduur: 10-60 minuten (afhankelijk van de gekozen spelvorm). Aantal spelers: 2 tot 30 (met een volwassen begeleider).
Lees meer80 pagina’s, formaat 280 x 220 mm. Auteur Dawn Huebner.
Lees meer48 kleurenfoto’s, formaat 148 x 148 mm. Verpakt in stevige kartonnen doos.
Lees meer88 pagina’s, formaat 280 x 220 mm. Auteur Dawn Huebner.
Lees meer30 kaarten (illustraties) van 165 x 135 mm. 5 houten steuntjes. 1 audio online MP3 waarop 7 eenvoudige verhalen met 2 verschillende mogelijkheden als einde (14 verhalen in totaal) staan. In een stevige kartonnen koffer (formaat 240 x 180 x 60 mm),
Lees meer30 pagina`s (formaat 275 x 220 mm), hardcover. Auteur Dagmar Geisler.
Lees meer184 pagina's, paperback. Auteur Lisa M. Schab.
Lees meer40 pagina`s in ringband (formaat 210 x 165 mm). Ben Furman en Caroline Beumer-Peeters. 11 t/m 18 jaar.
Lees meerDeze knuffel van De Bromtrol (310 mm) kan zijn gezicht veranderen als hij boos wordt, of juist weer blij. Gemaakt van pluche, 100% polyester vulling. Afmeting 310 mm en handwas wasbaar.
Lees meer50 stevige en duurzame, kartonnen zeshoekige tegels, waarvan 42 met plaatjes en 8 met iconen (formaat tegels: 85 x 75 mm). Leeftijd 5-10 jaar. Aantal spelers: 1-2, of groepsgewijs in de klas (met een volwassen begeleider).
Lees meerGedrag
Deze gewoonten kunnen leiden tot negatieve gevoelens, waaronder angst, schaamte en schuldgevoelens. Gelukkig zijn er tools en spellen die kunnen helpen bij het aanpakken van deze gewoonten en gedragingen.
Cognitieve gedragstherapie (CGT) is een methode die hierbij kan helpen. CGT leert kinderen om hun gedachten te identificeren en te veranderen, waardoor ze beter kunnen omgaan met de uitdagingen die gepaard gaan met vervelende gewoonten.
Tools en spellen die gebaseerd zijn op CGT kunnen een belangrijke rol spelen bij het aanleren van deze vaardigheden. Zo zijn er boeken met werkbladen, bordspellen om eigen gedachten te leren herkennen en tools om helpende gedachten in te trainen.
Een andere manier die effectief kan zijn bij het aanpakken van vervelende gewoonten en gedragingen, is een beloningsysteem. Bijvoorbeeld, een beloningskaart kan kinderen aanmoedigen om hun gedrag te veranderen en hen stimuleren om positieve gewoonten te ontwikkelen.
Als pedagogische professionals moeten we begrijpen dat vervelende gewoonten en gedragingen negatieve gevoelens kunnen veroorzaken bij kinderen. Het is belangrijk om hen te ondersteunen bij het ontwikkelen van vaardigheden om deze gewoonten aan te pakken en te vervangen door positieve gewoonten. Tools en spellen gebaseerd op CGT en beloningsystemen kunnen daarbij helpen en zijn effectieve methoden om kinderen te ondersteunen bij het veranderen van hun gedrag.