Gedrag
Spelbord, 24 kaartjes met kostbare voorwerpen, 12 klok-kaartjes, de deur van de geheime gang. In een stevige kartonnen doos, formaat 260 x 260 x 47 mm, inclusief spelregels.
Lees meer52 gelamineerde kaartjes in een opbergdoosje.
Lees meerDoe-boek voor kinderen die hoogsensitief zijn. 8-14 jaar, 132 pagina’s, formaat 210 x 170 mm.
Lees meer30 kaarten (illustraties) van 165 x 135 mm. 5 houten steuntjes. 1 audio online MP3 waarop 7 eenvoudige verhalen met 2 verschillende mogelijkheden als einde (14 verhalen in totaal) staan. In een stevige kartonnen koffer (formaat 240 x 180 x 60 mm),
Lees meer62 pagina's, paperback. Auteur Ben Furman. 4 t/m 11 jaar.
Lees meer30 kaarten in een kartonnen opbergdoos (formaat 133 x 89 x 33 mm). De Feedbackkaarten zijn geschikt om met 2 tot 8 personen te spelen.
Lees meer112 pagina's met vragen, uitleg en opdrachten. Paperback. Auteur: Adinda de Vreede.
Lees meerGroeimomenten is een prachtige box met 58 activiteitenkaarten voor sociaal-emotioneel leren (SEL).
Lees meer30 pagina`s (formaat 275 x 220 mm), hardcover. Auteur Dagmar Geisler.
Lees meerInformatieboekje, blauw blad met 8 afbeeldingen van pech-plaatjes voor kinderen vanaf 5-7 jaar, geel blad met 8 afbeeldingen van pech-plaatjes die je samen met het blauwe blad gebruikt voor kinderen van 7 jaar en ouder, 16 ronde kartonnen pech-schijven
Lees meerHet bordspel is verpakt in een stevige kartonnen opbergdoos, inclusief handleiding. Het spel is bedoeld voor kinderen in de leeftijd van 10-14 jaar en kan met 2-5 personen gespeeld worden.
Lees meerGedrag
Deze gewoonten kunnen leiden tot negatieve gevoelens, waaronder angst, schaamte en schuldgevoelens. Gelukkig zijn er tools en spellen die kunnen helpen bij het aanpakken van deze gewoonten en gedragingen.
Cognitieve gedragstherapie (CGT) is een methode die hierbij kan helpen. CGT leert kinderen om hun gedachten te identificeren en te veranderen, waardoor ze beter kunnen omgaan met de uitdagingen die gepaard gaan met vervelende gewoonten.
Tools en spellen die gebaseerd zijn op CGT kunnen een belangrijke rol spelen bij het aanleren van deze vaardigheden. Zo zijn er boeken met werkbladen, bordspellen om eigen gedachten te leren herkennen en tools om helpende gedachten in te trainen.
Een andere manier die effectief kan zijn bij het aanpakken van vervelende gewoonten en gedragingen, is een beloningsysteem. Bijvoorbeeld, een beloningskaart kan kinderen aanmoedigen om hun gedrag te veranderen en hen stimuleren om positieve gewoonten te ontwikkelen.
Als pedagogische professionals moeten we begrijpen dat vervelende gewoonten en gedragingen negatieve gevoelens kunnen veroorzaken bij kinderen. Het is belangrijk om hen te ondersteunen bij het ontwikkelen van vaardigheden om deze gewoonten aan te pakken en te vervangen door positieve gewoonten. Tools en spellen gebaseerd op CGT en beloningsystemen kunnen daarbij helpen en zijn effectieve methoden om kinderen te ondersteunen bij het veranderen van hun gedrag.