Gedrag
100 spelkaarten in verschillende categorieën, 5 Stapstenen 5 G’s, code voor gratis extra online materialen (aanvullende informatie, werkvormen, werkbladen, extra kaartenset). Verpakt in een stevige kartonnen opbergdoos, inclusief handleiding.
Lees meerSpelbord, 1 dobbelsteen, 8 pionnen, 48 beloningsringen, 120 opdrachtkaarten. Verpakt in stevige kartonnen doos inclusief handleiding. Voor 2 tot 8 spelers van 7 tot 12 jaar.
Lees meer55 gelamineerde kaarten (formaat 80 x 80 mm) in een kartonnen opbergdoos.
Lees meer50 kaarten met behoeften plus 5 uitlegkaarten over de verschillende categorieën (formaat 85 x 55 mm). In een stevige kartonnen opbergdoos (formaat 120 x 90 x 18 mm), inclusief instructies en extra downloads.
Lees meerKaartspel, inclusief handleiding met uitleg over 3 spelvormen en achtergrondinformatie over sociale veiligheid. Leeftijd: 11-18 jaar. Spelduur: 10-60 minuten (afhankelijk van de gekozen spelvorm). Aantal spelers: 2 tot 30 (met een volwassen begeleider).
Lees meer32 pagina's, hardcover (formaat: 243 x 173 x 11 mm). Auteurs Josina Intrabartolo, Janneke van Olphen.
Lees meer160 pagina's, paperback. Auteur Ben Furman. 4 t/m 11 jaar.
Lees meer50 speelkaarten (formaat 90 x 90 mm) in kartonnen doos met toelichting. Auteur Helen Purperhart.
Lees meer36 pagina's, hardcover (formaat: 243 x 173 x 11 mm). Auteurs Josina Intrabartolo, Janneke van Olphen.
Lees meer50 speelkaarten (formaat 90 x 90 mm) in kartonnen doos met toelichting.
Lees meer96 pagina’s, formaat 280 x 220 mm. Auteur Dawn Huebner.
Lees meer204 pagina`s. 11 t/m 18 jaar. Auteur Caroline Beumer-Peeters.
Lees meerGedrag
Deze gewoonten kunnen leiden tot negatieve gevoelens, waaronder angst, schaamte en schuldgevoelens. Gelukkig zijn er tools en spellen die kunnen helpen bij het aanpakken van deze gewoonten en gedragingen.
Cognitieve gedragstherapie (CGT) is een methode die hierbij kan helpen. CGT leert kinderen om hun gedachten te identificeren en te veranderen, waardoor ze beter kunnen omgaan met de uitdagingen die gepaard gaan met vervelende gewoonten.
Tools en spellen die gebaseerd zijn op CGT kunnen een belangrijke rol spelen bij het aanleren van deze vaardigheden. Zo zijn er boeken met werkbladen, bordspellen om eigen gedachten te leren herkennen en tools om helpende gedachten in te trainen.
Een andere manier die effectief kan zijn bij het aanpakken van vervelende gewoonten en gedragingen, is een beloningsysteem. Bijvoorbeeld, een beloningskaart kan kinderen aanmoedigen om hun gedrag te veranderen en hen stimuleren om positieve gewoonten te ontwikkelen.
Als pedagogische professionals moeten we begrijpen dat vervelende gewoonten en gedragingen negatieve gevoelens kunnen veroorzaken bij kinderen. Het is belangrijk om hen te ondersteunen bij het ontwikkelen van vaardigheden om deze gewoonten aan te pakken en te vervangen door positieve gewoonten. Tools en spellen gebaseerd op CGT en beloningsystemen kunnen daarbij helpen en zijn effectieve methoden om kinderen te ondersteunen bij het veranderen van hun gedrag.