Kindercoaching
52 gelamineerde kaartjes in een opbergdoosje.
Lees meerDe blije editie. 60 dilemmakaarten. 2 kaartjes met uitleg over de spelvormen voor 2 en 4 spelers. 20 stemkaarten. 1 spelbordkaart. Verpakt in een stevige kartonnen opbergdoos (formaat 130 x 100 x 50 mm).
Lees meerHet Autisme Kwartet bestaat uit 8 kwartetten. Verpakt in een stevige kunststof opbergdoos.
Lees meer36 stevige kartonnen kaarten met echte afbeeldingen (105 x 70 mm), 6 hoogwaardige ronde kartonnen kaarten (75 mm), 1 kunststof maxi-dobbelsteen (35 x 35 mm). Verpakt in een stevige kartonnen koffer.
Lees meerSensory PreWriting Tray. Een praktische en veelzijdige tool om te werken aan fijne motoriek, hand-oogcoördinatie en leren door aanraking.
Lees meerSpelbord aan weerszijden bedrukt, 1 dobbelsteen, 8 pionnen, 6 X 8 beloningsringen, 6 X 30 opdrachtkaarten, 15 pestkopkaarten. Verpakt in stevige kartonnen doos inclusief handleiding.
Lees meer1 spelbord van 700 bij 500 mm, 160 kaartjes met vragen: Kom op voor jezelf (assertiviteit 40x), Cool (sociale vaardigheden 40x), Doe normaal (goede manieren 40x), Pesten en plagen (omgaan met pesten en plagen 40x), 2 dobbelstenen, 6 pionnen en 40 fiches.
Lees meer44 full colour kaarten in stevige hardkartonnen doos met deksel. Vanaf 12 jaar.
Lees meerKletskwartet met 36 speelkaarten (formaat 110 x 75 mm) in 4 spelvarianten. Inclusief spelregels in een kartonnen opbergdoos.
Lees meer42 kaarten (formaat 130 x 100 mm) inclusief handleiding. Verpakt in een kartonnen doos.
Lees meer50 speelkaarten (formaat 90 x 90 mm) in kartonnen doos met toelichting.
Lees meer100 gespreksstarter kaarten (formaat 87 x 57 mm). Verpakt in een stevige kartonnen doos (formaat 95 × 65 × 45 mm).
Lees meerKindercoaching
Een kindercoach richt zich op het vergroten van de zelfkennis en het zelfvertrouwen van het kind en geeft daar waar nodig praktische handvatten. Een kindercoaching wordt niet geleid door specifieke methodieken. De meeste kindercoaches werken in een zelfstandige praktijk maar er zijn ook pedagogische professionals die naast een algemene agogische opleiding een kindercoachopleiding hebben gebruikt om specifieke kennis op te doen over de toepassing van coachingstechnieken bij kinderen.
Kindercoaches maken vaak gebruik van een specialisme die past bij hem of haar. Spel, creatieve werkvormen , theater, dieren, sport of muziek kunnen door coaches gebruikt worden als specialistisch middel om contact te maken en ingang te vinden bij het kind. Andere specialisaties zijn de jongerencoaches of gezinscoaches die, zoals de naam al aangeeft tieners dan wel gezinnen, begeleiden.
Een kindercoach zal het kind en de ouders helpen naar een andere vorm van begeleiding of behandeling als blijkt dat de issues waar het kind mee worstelt:
• Een langer begeleidingstraject nodig hebben dan wat binnen gemiddeld 4-6 sessie kan worden opgelost
• Specialistische kennis, begeleiding en behandeling nodig hebben
• Een langer bestaande problematiek blijkt te zijn
• Ontwrichtend is op meerdere levensgebieden
• Mogelijke signalen zijn waarvan een diagnose moet wordt gesteld of uitgesloten
• Een samenwerking nodig heeft met andere instanties waar de kindercoach geen contacten of bevoegdheid voor heeft
• Mogelijk kenmerken van psychisch, psychiatrische of medische problematiek zijn
Zo zal een kindercoach die signalen ziet van autisme bij een kind niet zelf diagnosticeren maar doorverwijzen naar een daartoe bevoegde professional. Maar een kind dat de diagnose autisme heeft, waarvan de ouders voldoende psycho-educatie en het kind eventueel behandeling hebben ontvangen, zal van een kindercoach wel ondersteuning in een aantal praktische dagelijkse bezigheden kunnen krijgen.
Een ander voorbeeld is dat een kind dat wordt gepest door een kindercoach geholpen kan worden in het vergroten van zijn zelfvertrouwen. Maar als het pesten dusdanige schade heeft aangebracht dat het pesten trauma heeft veroorzaakt en vastzittende denkpatronen heeft veroorzaakt, zal een psycholoog hier behulpzaam in kunnen zijn.
In zijn algemeenheid kun je zeggen dat een kindercoach een lichte vorm van begeleiding geeft op kortdurende vraagstukken. Dus daar waar een gezonde ontwikkeling tijdelijk wat bijsturing en ondersteuning nodig heeft.