• LEVERING IN NL & BE VIA POSTNL
  • GRATIS VERZENDING VANAF €150,00
  • BETALING VIA IDEAL, BANCONTACT OF FACTUUR

Sociale vaardigheden

70
Kinderen en jongeren functioneren dagelijks in groepen. Er is een breed scale aan sociale vaardigheden nodig om binnen de groepsdynamiek staande te blijven.
Lees meer
Sorteren op:

144 kaarten, 60 fiches en spelregels voor vier spelvormen in een kartonnen opbergdoos (formaat 150 x 110 x 30 mm).

Lees meer

112 pagina's met vragen, uitleg en opdrachten. Paperback. Auteur: Adinda de Vreede.

Lees meer

64 pagina`s, formaat A4. Leeftijd vanaf ongeveer 7 jaar.

Lees meer

6 thema’s met elk 5 kaarten per thema, in totaal 30 beeldkaarten. Verpakt in een stevige kartonnen opbergdoos (formaat 280 x 200 x 50 mm).

Lees meer

80 pagina’s, formaat 280 x 220 mm. Auteur Dawn Huebner.

Lees meer

36 kleurenfoto’s, formaat 210 x 148 mm. CD met 36 werkbladen. Verpakt in kartonnen doos.

Lees meer

Spelbord, 5 bootkaarten, 5 pionnen, 30 vissen, 24 stormen, 37 kaartjes met aas en andere hulpmiddelen, 30 brandstoffiches, 20 bordjes 'gesloten'. Verpakt in een kartonnen opbergdoos (formaat 316 x 226 x 40 mm), inclusief spelregels.

Lees meer

50 stevige kartonnen kaartjes (90 x 90 mm), waarvan 10 kaartjes met rode rand waarop tekeningen te zien zijn van kinderen met (10) verschillende gezichtsuitdrukkingen.

Lees meer

Spelbord, 18 ijstegels, 6 boten, 3 helikopters, 8 viskaartjes, 3 krill-kaartjes, 16 kaartjes met zeehonden en pinguïns, 5 taakkaarten. Verpakt in een kartonnen opbergdoos (formaat 316 x 226 x 40 mm), inclusief spelregels.

Lees meer

Sociale Vaardigheden


Alle kinderen krijgen te maken met gedrag dat voor hen of voor groepsgenoten moeilijk is. Sociale weerbaardheid helpt om slimme keuzes te maken die passen binnen de situaties.

Niet altijd is het een gebrek aan sociale vaardigheden die bij een kind of jongere ontbreken die zich moeilijk staande houdt in de sociale context. Het is goed mogelijk dat een kind of jongere in principe over voldoende sociale vaardigheden beschikt, maar deze niet inzet door andere redenen. Dat kan zijn door achterliggende problematiek, onverwerkte emoties, niet goed kunnen inschatten welke vaardigheid je op welk moment inzet en het kan zelfs een keuze zijn geen gebruik te maken van de vaardigheden die beschikbaar zijn. 

Daarom is het altijd goed te onderzoeken waarom een kind of jongere vastloopt in een sociale context en of dit in de beleving van het kind of jongere ook zo is. En mocht er juist wel geoefend moeten worden in de veilige omgeving van een begeleiding of training, dan kunnen spelmaterialen hier zeer helpend in zijn.