• LEVERING IN NL & BE VIA POSTNL
  • GRATIS VERZENDING VANAF €150,00
  • BETALING VIA IDEAL, BANCONTACT OF FACTUUR

Sociale vaardigheden

70
Kinderen en jongeren functioneren dagelijks in groepen. Er is een breed scale aan sociale vaardigheden nodig om binnen de groepsdynamiek staande te blijven.
Lees meer
Sorteren op:
Levenskunstspel

Waar besteed ik mijn energie aan?
Om meer balans in je leven te brengen
€29,95
Teken je gesprek over gedrag

Een interactieve, visuele gespreksmethode, die oplossingsgerichte werkwijzen ondersteunt en visualiseert
€27,50
Coole Kikker zoekt vriend Handl.

Beknopte basiskennis van de sociale ontwikkeling van kinderen
Inclusief vragenlijsten, observatieformulier
€25,95
TellMe Verantwoordelijkheid

Het nemen van verantwoordelijkheid voor jezelf en voor anderen
Ontdekken, leren en vertellen
€59,80
Zo gaan Roos en Tom met elkaar om

Sociale vaardigheidstrainingen voor groep 2 t/m 4
Nathalie van Kordelaar, Marianne Schmidt
€26,-
Wat kun je doen als je te veel piekert

Een help-oefenboek voor kinderen
Een manier aanleren om met zorgen om te gaan
€21,90
ColorCards Teen Issues

Fotokaarten voor jonge mensen om complexe levenssituaties en uitdagingen aan de orde te stellen
36 kaarten formaat A5+CD
€69,90
Archipel

Zeer uitdagend coöperatief strategiespel waarbij gezamenlijke planning en overleg centraal staat
€25,-
Expressiekaarten

Emoties leren herkennen en uit te beelden
Het vertellen van verhaaltjes te oefenen
€29,80
Antarctica

In dit coöperatieve spel vormen de spelers een team waarin iedereen zijn eigen taak heeft
€25,-

Sociale Vaardigheden


Alle kinderen krijgen te maken met gedrag dat voor hen of voor groepsgenoten moeilijk is. Sociale weerbaardheid helpt om slimme keuzes te maken die passen binnen de situaties.

Niet altijd is het een gebrek aan sociale vaardigheden die bij een kind of jongere ontbreken die zich moeilijk staande houdt in de sociale context. Het is goed mogelijk dat een kind of jongere in principe over voldoende sociale vaardigheden beschikt, maar deze niet inzet door andere redenen. Dat kan zijn door achterliggende problematiek, onverwerkte emoties, niet goed kunnen inschatten welke vaardigheid je op welk moment inzet en het kan zelfs een keuze zijn geen gebruik te maken van de vaardigheden die beschikbaar zijn. 

Daarom is het altijd goed te onderzoeken waarom een kind of jongere vastloopt in een sociale context en of dit in de beleving van het kind of jongere ook zo is. En mocht er juist wel geoefend moeten worden in de veilige omgeving van een begeleiding of training, dan kunnen spelmaterialen hier zeer helpend in zijn.