Leerstoornissen
Het Spoorboekje, leesboekje/prentenboekje, kindvriendelijke PowerPoint met uitleg over Dyslexie, het Tricky-treinenspel: Coöperatief spel, coachingsboekje met tips voor de leerkracht. Verpakt in een kartonnen doos.
Lees meerDoe-boek voor kinderen met AD(H)D 8-12 jaar, 100 pagina’s, formaat 210 x 180 mm.
Lees meer5 pakketten met elk 4 titels voor de midden- en bovenbouw. AVI E3-M4-E4-M5-E5. Leeftijd 8-9 jaar, 10-12 jaar. Voorheen Zoeklicht.
Lees meer50 weekkaarten (A4). 25 categorieënkaarten (A4). 4x 4 spellingkaarten (A5). 5 kunststof doosjes met elk 4 Sprintkaartjes met klanksymbolen (lange klank, korte klank, tweetekenklank en medeklinker) en 35 letterkaartjes (formaat 86 x 56 mm)
Lees meerAandachts- en werkhoudingsproblemen boek van 160 pagina`s, formaat 245 x 170 mm.
Lees meer100 pagina's, paperback met 80 grappige en nuttige activiteiten voor kinderen van 5 -8 jaar. Met downloads.. Auteur Eline Snel.
Lees meerDe waaier is geschikt voor zowel PO als VO. Stevige waaier van 72 pagina’s, formaat 200 x 80 mm. Auteurs Loek Mak Peters en Liselotte Verfaillie.
Lees meer36 pagina's, hardcover (formaat: 243 x 173 x 11 mm). Auteurs Josina Intrabartolo, Janneke van Olphen.
Lees meer55 kaarten met tips, ideeën en opdrachten in een doorzichtig doosje, inclusief gebruiksaanwijzing.
Lees meerAnders is anders – en dat is heel gewoon! 32 pagina`s, hardcover. Auteur Sam Loman.
Lees meerEén van de 9 logopedische aandachtsgebieden als pakket, elk 25 stuks formaat A4 in wikkel gevouwen naar formaat circa 99 x 210 mm. In totaal 25 folders. Heel handig voor leerkrachten en ouders en mooi vormgegeven in kleur.
Lees meerLeerstoornissen
Dan heeft het misschien een leerprobleem of leerstoornis. Wat is een leerstoornis?
Een leerstoornis is iets anders dan een leerprobleem. Leerstoornissen zijn bijvoorbeeld dyslexie en dyscalculie. Een kind heeft dan erg veel moeite met het lezen en begrijpen van woorden of cijfers. Dit zegt trouwens niets over de verdere intelligentie van het kind of over zijn inzet. Het is belangrijk dat bijvoorbeeld dyslexie of dyscalculie op tijd wordt herkend en dat deze kinderen goed begeleid worden. Ook omdat kinderen anders onzeker kunnen worden over zichzelf.