Kindercoaching
112 pagina's (formaat 218 x 158 mm), hardcover. Auteur Michal Janssen.
Lees meer24 pagina`s (formaat 245 x 175 mm), hardcover. Auteur Eline Kaptein.
Lees meer164 pagina's (formaat 215 x 195 mm). Vanaf 10 jaar. Auteur Suzanne Rouwhorst. Inclusief diverse gratis downloads en bijbehorende werkboek als download.
Lees meer36 pagina's, hardcover (formaat: 243 x 173 x 11 mm). Auteurs Josina Intrabartolo, Janneke van Olphen.
Lees meer70 coachkaarten met foto’s in een kartonnen doos, inclusief handleiding met uitleg over werkvormen en achtergrondinformatie.
Lees meer72 pagina's hardcover, formaat 205 x 205 mm. Auteur Kathy Hoopmann.
Lees meerHet spel bestaat uit 54 fotokaarten (formaat 170 x 120 mm) van personages in verschillende situaties en bevat ook 22 tekstballonnen in verschillende kleuren en vormen. In een stevige kartonnen koffer (formaat 240 x 180 x 60 mm).
Lees meer112 kaarten, 60 fiches en spelregels voor vijf spelvormen in een kartonnen opbergdoos (formaat 150 x 110 x 30 mm).
Lees meerWie ben ik? 144 kaarten en spelregels voor 4 spelvormen in een kartonnen opbergdoos (formaat 150 x 110 x 30 mm). Spel heel geschikt om te gebruiken bij mensen met een wat minder grote woordenschat en ook bij kinderen vanaf 9 jaar.
Lees meer100 kaarten en spelregels voor 5 spelvormen in een kartonnen opbergdoos (formaat 150 x 110 x 30 mm).
Lees meerSpiraalblok op A4 formaat, 50 pagina’s (identieke inhoud).
Lees meerSpelbord, 12 tomaten, 12 wortels, 12 bonen, 12 maïskolven, 6 lentekaartjes, 6 herfstkaartjes, 1 kleurendobbelsteen. Verpakt in een kartonnen opbergdoos (formaat 316 x 226 x 40 mm), inclusief spelregels.
Lees meerKindercoaching
Een kindercoach richt zich op het vergroten van de zelfkennis en het zelfvertrouwen van het kind en geeft daar waar nodig praktische handvatten. Een kindercoaching wordt niet geleid door specifieke methodieken. De meeste kindercoaches werken in een zelfstandige praktijk maar er zijn ook pedagogische professionals die naast een algemene agogische opleiding een kindercoachopleiding hebben gebruikt om specifieke kennis op te doen over de toepassing van coachingstechnieken bij kinderen.
Kindercoaches maken vaak gebruik van een specialisme die past bij hem of haar. Spel, creatieve werkvormen , theater, dieren, sport of muziek kunnen door coaches gebruikt worden als specialistisch middel om contact te maken en ingang te vinden bij het kind. Andere specialisaties zijn de jongerencoaches of gezinscoaches die, zoals de naam al aangeeft tieners dan wel gezinnen, begeleiden.
Een kindercoach zal het kind en de ouders helpen naar een andere vorm van begeleiding of behandeling als blijkt dat de issues waar het kind mee worstelt:
• Een langer begeleidingstraject nodig hebben dan wat binnen gemiddeld 4-6 sessie kan worden opgelost
• Specialistische kennis, begeleiding en behandeling nodig hebben
• Een langer bestaande problematiek blijkt te zijn
• Ontwrichtend is op meerdere levensgebieden
• Mogelijke signalen zijn waarvan een diagnose moet wordt gesteld of uitgesloten
• Een samenwerking nodig heeft met andere instanties waar de kindercoach geen contacten of bevoegdheid voor heeft
• Mogelijk kenmerken van psychisch, psychiatrische of medische problematiek zijn
Zo zal een kindercoach die signalen ziet van autisme bij een kind niet zelf diagnosticeren maar doorverwijzen naar een daartoe bevoegde professional. Maar een kind dat de diagnose autisme heeft, waarvan de ouders voldoende psycho-educatie en het kind eventueel behandeling hebben ontvangen, zal van een kindercoach wel ondersteuning in een aantal praktische dagelijkse bezigheden kunnen krijgen.
Een ander voorbeeld is dat een kind dat wordt gepest door een kindercoach geholpen kan worden in het vergroten van zijn zelfvertrouwen. Maar als het pesten dusdanige schade heeft aangebracht dat het pesten trauma heeft veroorzaakt en vastzittende denkpatronen heeft veroorzaakt, zal een psycholoog hier behulpzaam in kunnen zijn.
In zijn algemeenheid kun je zeggen dat een kindercoach een lichte vorm van begeleiding geeft op kortdurende vraagstukken. Dus daar waar een gezonde ontwikkeling tijdelijk wat bijsturing en ondersteuning nodig heeft.