Emotie en gevoel
Wie ben ik? 144 kaarten en spelregels voor 4 spelvormen in een kartonnen opbergdoos (formaat 150 x 110 x 30 mm). Spel heel geschikt om te gebruiken bij mensen met een wat minder grote woordenschat en ook bij kinderen vanaf 9 jaar.
Lees meerWie ben ik? 144 kaarten en spelregels voor 4 spelvormen in een kartonnen opbergdoos (formaat 150 x 110 x 30 mm).
Lees meer100 gespreksstarter kaarten (formaat 87 x 57 mm). Verpakt in een stevige kartonnen doos (formaat 95 × 65 × 45 mm).
Lees meerKletskwartet met 36 speelkaarten (formaat 150 x 120 mm) in 4 spelvarianten. Inclusief spelregels in een kartonnen opbergdoos.
Lees meerEen spel (14+) om samen spelenderwijs in gesprek te gaan over gezondheid. Verpakt in een stevige blikken verpakking.
Lees meerSpiegel, diameter 100 mm (hoog 200 mm), van hoogwaardig, duurzaam, kindvriendelijk glas met stevige, gemakkelijk vast te pakken handgreep. Geleverd per stuk in willekeurige kleur (rood, blauw, groen of paars).
Lees meer40 kaarten. Verpakt in kartonnen doos formaat 155 x 113 x 23 mm. Vanaf 8 jaar.
Lees meer55 gelamineerde kaarten (formaat 80 x 80 mm) in een kartonnen opbergdoos.
Lees meer55 gelamineerde kaarten (formaat 80 x 80 mm) in een kartonnen opbergdoos.
Lees meer48 fotokaarten in kleur, formaat A4. Verpakt in kartonnen doos.
Lees meer170 kaarten, 60 fiches en spelregels voor 6 spelvormen in een kartonnen opbergdoos (formaat 150 x 110 x 30 mm).
Lees meerSpeelbord met 3 paden, 3x 36 kaarten, 6 gekleurde pionnen, 1 houten dobbelsteen, zandloper van 1 minuut, 1 kei om als praatsteen door te geven, 1 gelamineerd A4 kopieerblad met aan de ene zijde de afbeelding van een rugzak met fototoestel (mijn top 3)
Lees meerEmoties herkennen
Deze materialen helpen bij het herkennen en benoemen van emoties. Kinderen moeten leren de eigen emoties te herkennen en uit elkaar te houden. Kinderen verwarren namelijk geregeld gevoelens door elkaar. Door kinderen emoties te laten herkennen, kunnen zij steeds beter leren hun gevoelens op de juiste wijze te uiten. Ze dienen hun impulsen te beheersen, de eigen emoties en die van een ander te herkennen en hier woorden aan kunnen geven.
Omgaan met emoties
Leren omgaan met emoties is belangrijk, voor het welbevinden van een kind. Als een kind bij iedere tegenslag wordt overrompeld door emoties, zal hij/zij zich vaak niet prettig voelen. Daarom is het van belang om kinderen aan te leren hoe zij hier mee om kunnen gaan. Daarom is het goed om emoties uiten te oefenen met kinderen.
Emotiespel
Spellen helpen kinderen om op een natuurlijke en tegelijkertijd iets sturende manier emoties en gevoelens te ervaren in de veilige setting van de therapie, begeleiding of coaching uit te proberen wat fijn en adequaat is. Een therapeut of coach biedt het kind verschillende creatieve (=vindingrijke) manieren aan om met emoties en gevoelens te gaan oefenen die ervaren worden. Hierboven zijn diverse emotiespellen te vinden.
Emoties en gevoelens
De woorden emoties en gevoelens worden vaak door elkaar heen gebruikt terwijl er wel degelijk een verschil zit tussen beide termen. Zolang de ontwikkeling van het gevoelsleven, waar ook de emoties onder vallen, redelijke vanzelfsprekend verloopt maakt de exacte aanduiding niet erg veel uit. Maar zodra er belangrijk wordt verschil te maken tussen beide termen, als er extra aandacht, acties, bemoediging, duiding of begeleiding nodig is, kan het belangrijk zijn aan te geven wanneer een beleving een emotie is en wanneer een gevoel.
Lees hier een blog van Tea Adema met een uitleg over het verschil tussen emoties en gevoelens.