Sociale vaardigheden
Werkboek cognitieve gedragstherapie voor kinderen en jongeren (8-14 jaar). 256 pagina’s, paperback. Auteur Paul Stallard.
Lees meer9 verteldobbelstenen (18 mm) met handleiding in een stevig opbergdoosje van 75 x 75 mm.
Lees meerSpeelbord met 3 paden, 3x 36 kaarten, 6 gekleurde pionnen, 1 houten dobbelsteen, zandloper van 1 minuut, 1 kei om als praatsteen door te geven, 1 gelamineerd A4 kopieerblad met aan de ene zijde de afbeelding van een rugzak met fototoestel (mijn top 3)
Lees meerBoek met 117 pagina's, paperback. Het boek geeft je alle tips en het wordt geleverd samen met het sociale vaardigheden kwartetspel. Auteur Anne Kooijman.
Lees meer80 kaarten formaat A5. In een stevige kunststof opbergdoos (formaat 225 x 160 x 55 mm).
Lees meerBoek (formaat A5) in full color. Het kwartetspel is niet inbegrepen en kunt u apart bestellen met bestelnummer 89079!
Lees meer96 pagina's voor kinderen en jongeren.
Lees meer115 kaarten, 60 gekleurde fiches en spelregels voor zes spelvormen in een kartonnen opbergdoos (formaat 150 x 110 x 30 mm).
Lees meer3 stevige kartonnen draaischijven (180 mm). 24 herschrijfbare tekstballonnetjes (100 x 80 mm). 24 ronde kartonnen kaarten (30 mm). 12 viltstiften. In een stevige kartonnen koffer (formaat 240 x 180 x 60 mm).
Lees meerHet spel bestaat uit 54 fotokaarten (formaat 170 x 120 mm) van personages in verschillende situaties en bevat ook 22 tekstballonnen in verschillende kleuren en vormen. In een stevige kartonnen koffer (formaat 240 x 180 x 60 mm).
Lees meer36 kaarten formaat 130 x 120 mm. Met woordenlijst. In een stevig, transparant, kunststof etui.
Lees meer112 pagina's met vragen, uitleg en opdrachten. Paperback. Auteur: Adinda de Vreede.
Lees meerSociale Vaardigheden
Alle kinderen krijgen te maken met gedrag dat voor hen of voor groepsgenoten moeilijk is. Sociale weerbaardheid helpt om slimme keuzes te maken die passen binnen de situaties.
Niet altijd is het een gebrek aan sociale vaardigheden die bij een kind of jongere ontbreken die zich moeilijk staande houdt in de sociale context. Het is goed mogelijk dat een kind of jongere in principe over voldoende sociale vaardigheden beschikt, maar deze niet inzet door andere redenen. Dat kan zijn door achterliggende problematiek, onverwerkte emoties, niet goed kunnen inschatten welke vaardigheid je op welk moment inzet en het kan zelfs een keuze zijn geen gebruik te maken van de vaardigheden die beschikbaar zijn.
Daarom is het altijd goed te onderzoeken waarom een kind of jongere vastloopt in een sociale context en of dit in de beleving van het kind of jongere ook zo is. En mocht er juist wel geoefend moeten worden in de veilige omgeving van een begeleiding of training, dan kunnen spelmaterialen hier zeer helpend in zijn.