Emotie en gevoel
Sprookjesbox met 20 dubbelzijdig te gebruiken puzzelstukken (166 x 132 mm) van dik en stevig karton in een kartonnen opbergdoos.
Lees meer15 gekleurde kaartensets met elk 1 emotiekaart en 4 situatiekaarten, totaal 75 beeldkaarten, formaat 90 x 90 mm. Inclusief handleiding. Verpakt in een stevige kartonnen opbergdoos.
Lees meerDe verschillende uitvoeringen/kleuren worden als assorti, door elkaar geleverd. Doorsnede 450 mm. Zelf op te blazen, pomp niet meegeleverd. Per stuk assorti.
Lees meer100 gespreksstarter kaarten (formaat 87 x 57 mm). Verpakt in een stevige kartonnen doos (formaat 95 × 65 × 45 mm).
Lees meer72 pagina’s (formaat 225 x 225 mm), hardcover. Auteur Michal Janssen.
Lees meer50 speelkaarten (formaat 90 x 90 mm) in kartonnen doos met toelichting.
Lees meerDeze knuffel van De Bromtrol (310 mm) kan zijn gezicht veranderen als hij boos wordt, of juist weer blij. Gemaakt van pluche, 100% polyester vulling. Afmeting 310 mm en handwas wasbaar.
Lees meer12 kartonnen kaarten (blauwe rand) voor de bingo (4 foto’s per kaart), 12 kartonnen kaarten (rode rand) voor de andere werkvorm (1 foto per kaart), 50 rode fiches, link naar online handleiding & audiofragmenten voor de werkvormen (geluiden van emoties).
Lees meer30 fotoprenten, 6 geïllustreerde ronde fiches, 6 dubbelzijdige lottokaarten, 30 fotokaarten, inclusief handleiding. In een kartonnen opbergdoos. Leeftijd vanaf 4 jaar.
Lees meer80 pagina’s, formaat 280 x 220 mm. Auteur Dawn Huebner.
Lees meerWie ben ik? 144 kaarten en spelregels voor 4 spelvormen in een kartonnen opbergdoos (formaat 150 x 110 x 30 mm). Spel heel geschikt om te gebruiken bij mensen met een wat minder grote woordenschat en ook bij kinderen vanaf 9 jaar.
Lees meer100 gespreksstarter kaarten (formaat 87 x 57 mm). Verpakt in een stevige kartonnen doos (formaat 95 × 65 × 45 mm).
Lees meerEmoties herkennen
Deze materialen helpen bij het herkennen en benoemen van emoties. Kinderen moeten leren de eigen emoties te herkennen en uit elkaar te houden. Kinderen verwarren namelijk geregeld gevoelens door elkaar. Door kinderen emoties te laten herkennen, kunnen zij steeds beter leren hun gevoelens op de juiste wijze te uiten. Ze dienen hun impulsen te beheersen, de eigen emoties en die van een ander te herkennen en hier woorden aan kunnen geven.
Omgaan met emoties
Leren omgaan met emoties is belangrijk, voor het welbevinden van een kind. Als een kind bij iedere tegenslag wordt overrompeld door emoties, zal hij/zij zich vaak niet prettig voelen. Daarom is het van belang om kinderen aan te leren hoe zij hier mee om kunnen gaan. Daarom is het goed om emoties uiten te oefenen met kinderen.
Emotiespel
Spellen helpen kinderen om op een natuurlijke en tegelijkertijd iets sturende manier emoties en gevoelens te ervaren in de veilige setting van de therapie, begeleiding of coaching uit te proberen wat fijn en adequaat is. Een therapeut of coach biedt het kind verschillende creatieve (=vindingrijke) manieren aan om met emoties en gevoelens te gaan oefenen die ervaren worden. Hierboven zijn diverse emotiespellen te vinden.
Emoties en gevoelens
De woorden emoties en gevoelens worden vaak door elkaar heen gebruikt terwijl er wel degelijk een verschil zit tussen beide termen. Zolang de ontwikkeling van het gevoelsleven, waar ook de emoties onder vallen, redelijke vanzelfsprekend verloopt maakt de exacte aanduiding niet erg veel uit. Maar zodra er belangrijk wordt verschil te maken tussen beide termen, als er extra aandacht, acties, bemoediging, duiding of begeleiding nodig is, kan het belangrijk zijn aan te geven wanneer een beleving een emotie is en wanneer een gevoel.
Lees hier een blog van Tea Adema met een uitleg over het verschil tussen emoties en gevoelens.