Kindercoaching
184 pagina's, paperback. Auteur Lisa M. Schab.
Lees meer64 stevige en duurzame, kartonnen achthoekige tegels (formaat 92 x 92 mm) en 64 puzzelstukken die samen 8 achthoeken (intelligenties) vormen. Leeftijd 5-10 jaar. In een stevige kartonnen koffer (formaat 240 x 180 x 60 mm).
Lees meer12 kartonnen kaarten (blauwe rand) voor de bingo (4 foto’s per kaart), 12 kartonnen kaarten (rode rand) voor de andere werkvorm (1 foto per kaart), 50 rode fiches, link naar online handleiding & audiofragmenten voor de werkvormen (geluiden van emoties).
Lees meer72 pagina's hardcover, formaat 205 x 205 mm. Auteur Kathy Hoopmann. Vanaf 6 jaar (onder begeleiding), zelf lezen vanaf 8 jaar.
Lees meer29 houten dieren, 1 speciale dobbelsteen, uitgebreide handleiding met spelregels, verpakt in een stevige kartonnen doos, formaat 220 x 220 mm.
Lees meerLees- en werkboek voor kinderen. 144 pagina's. Formaat 210 x 170 mm. Auteur Lies Scaut.
Lees meer36 verkleedkaarten, 6 bezoekers, 1 verkleedkist met 30 voorwerpen, 2 kleurendobbelstenen. Verpakt in een kartonnen opbergdoos (formaat 185 x 125 x 40 mm), inclusief spelregels.
Lees meer28 pagina's, hardcover met prachtige prenten. Auteur Thaïs Vanderheyden.
Lees meer30 pagina`s (formaat 275 x 220 mm), hardcover. Auteur Dagmar Geisler.
Lees meer26 pagina's (formaat 160 x 160 mm), hardcover. Auteur Dick Bruna.
Lees meer32 pagina's (formaat 250 x 250 mm), hardcover. Auteur Netty van der Weijden.
Lees meer40 memorykaartjes (20 sets van twee kaartjes). Elk kaartje hoort in een van de vijf categorieën: blij, bedroefd, boos, bang of bijzonder. In een stevige kartonnen opbergdoos, inclusief handleiding met extra werkvormen. Geschikt voor onder- en middenbouw.
Lees meerKindercoaching
Een kindercoach richt zich op het vergroten van de zelfkennis en het zelfvertrouwen van het kind en geeft daar waar nodig praktische handvatten. Een kindercoaching wordt niet geleid door specifieke methodieken. De meeste kindercoaches werken in een zelfstandige praktijk maar er zijn ook pedagogische professionals die naast een algemene agogische opleiding een kindercoachopleiding hebben gebruikt om specifieke kennis op te doen over de toepassing van coachingstechnieken bij kinderen.
Kindercoaches maken vaak gebruik van een specialisme die past bij hem of haar. Spel, creatieve werkvormen , theater, dieren, sport of muziek kunnen door coaches gebruikt worden als specialistisch middel om contact te maken en ingang te vinden bij het kind. Andere specialisaties zijn de jongerencoaches of gezinscoaches die, zoals de naam al aangeeft tieners dan wel gezinnen, begeleiden.
Een kindercoach zal het kind en de ouders helpen naar een andere vorm van begeleiding of behandeling als blijkt dat de issues waar het kind mee worstelt:
• Een langer begeleidingstraject nodig hebben dan wat binnen gemiddeld 4-6 sessie kan worden opgelost
• Specialistische kennis, begeleiding en behandeling nodig hebben
• Een langer bestaande problematiek blijkt te zijn
• Ontwrichtend is op meerdere levensgebieden
• Mogelijke signalen zijn waarvan een diagnose moet wordt gesteld of uitgesloten
• Een samenwerking nodig heeft met andere instanties waar de kindercoach geen contacten of bevoegdheid voor heeft
• Mogelijk kenmerken van psychisch, psychiatrische of medische problematiek zijn
Zo zal een kindercoach die signalen ziet van autisme bij een kind niet zelf diagnosticeren maar doorverwijzen naar een daartoe bevoegde professional. Maar een kind dat de diagnose autisme heeft, waarvan de ouders voldoende psycho-educatie en het kind eventueel behandeling hebben ontvangen, zal van een kindercoach wel ondersteuning in een aantal praktische dagelijkse bezigheden kunnen krijgen.
Een ander voorbeeld is dat een kind dat wordt gepest door een kindercoach geholpen kan worden in het vergroten van zijn zelfvertrouwen. Maar als het pesten dusdanige schade heeft aangebracht dat het pesten trauma heeft veroorzaakt en vastzittende denkpatronen heeft veroorzaakt, zal een psycholoog hier behulpzaam in kunnen zijn.
In zijn algemeenheid kun je zeggen dat een kindercoach een lichte vorm van begeleiding geeft op kortdurende vraagstukken. Dus daar waar een gezonde ontwikkeling tijdelijk wat bijsturing en ondersteuning nodig heeft.