Sociale vaardigheden
96 pagina's voor kinderen en jongeren.
Lees meerAll about me family counters. 6 x 6 kunststof familiefiguren in 6 kleuren van verschillende grootte, 20-60 mm en 6 tweedelige kunststof huisjes in 6 kleuren. Verpakt in kartonnen opbergdoos.
Lees meerHet spel bestaat uit 54 fotokaarten (formaat 170 x 120 mm) van personages in verschillende situaties en bevat ook 22 tekstballonnen in verschillende kleuren en vormen. In een stevige kartonnen koffer (formaat 240 x 180 x 60 mm).
Lees meerBoek (formaat A5) in full color. Het kwartetspel is niet inbegrepen en kunt u apart bestellen met bestelnummer 89079!
Lees meer80 pagina’s, formaat 280 x 220 mm. Auteur Dawn Huebner.
Lees meer198 pagina`s, formaat 280 x 200 mm.
Lees meer1 spelbord Ø 700 mm (vijver) bestaande uit 13 puzzelstukken, 2 vishengels met magneet, 40 magnetische houten visjes, 80 opdrachtkaarten. Verpakt in stevige kartonnen doos inclusief handleiding.
Lees meerSpelbord, 18 ijstegels, 6 boten, 3 helikopters, 8 viskaartjes, 3 krill-kaartjes, 16 kaartjes met zeehonden en pinguïns, 5 taakkaarten. Verpakt in een kartonnen opbergdoos (formaat 316 x 226 x 40 mm), inclusief spelregels.
Lees meer30 kaarten (illustraties) van 165 x 135 mm. 5 houten steuntjes. 1 audio online MP3 waarop 7 eenvoudige verhalen met 2 verschillende mogelijkheden als einde (14 verhalen in totaal) staan. In een stevige kartonnen koffer (formaat 240 x 180 x 60 mm),
Lees meerBoek met 117 pagina's, paperback. Het boek geeft je alle tips en het wordt geleverd samen met het sociale vaardigheden kwartetspel. Auteur Anne Kooijman.
Lees meer96 pagina's, hardcover. Leeftijd 9 jaar en ouder. Auteur Berthold Gunster.
Lees meer112 pagina's met vragen, uitleg en opdrachten. Paperback. Auteur: Adinda de Vreede.
Lees meerSociale Vaardigheden
Alle kinderen krijgen te maken met gedrag dat voor hen of voor groepsgenoten moeilijk is. Sociale weerbaardheid helpt om slimme keuzes te maken die passen binnen de situaties.
Niet altijd is het een gebrek aan sociale vaardigheden die bij een kind of jongere ontbreken die zich moeilijk staande houdt in de sociale context. Het is goed mogelijk dat een kind of jongere in principe over voldoende sociale vaardigheden beschikt, maar deze niet inzet door andere redenen. Dat kan zijn door achterliggende problematiek, onverwerkte emoties, niet goed kunnen inschatten welke vaardigheid je op welk moment inzet en het kan zelfs een keuze zijn geen gebruik te maken van de vaardigheden die beschikbaar zijn.
Daarom is het altijd goed te onderzoeken waarom een kind of jongere vastloopt in een sociale context en of dit in de beleving van het kind of jongere ook zo is. En mocht er juist wel geoefend moeten worden in de veilige omgeving van een begeleiding of training, dan kunnen spelmaterialen hier zeer helpend in zijn.