Sociale vaardigheden
100 gespreksstarter kaarten (formaat 87 x 57 mm). Verpakt in een stevige kartonnen doos (formaat 95 × 65 × 45 mm).
Lees meer144 pagina's, paperback. Auteur Raychelle Cassada Lohmann.
Lees meerWerkboek cognitieve gedragstherapie voor kinderen en jongeren (8-14 jaar). 256 pagina’s, paperback. Auteur Paul Stallard.
Lees meer96 pagina's, hardcover. Leeftijd 9 jaar en ouder. Auteur Berthold Gunster.
Lees meerBoek met 117 pagina's, paperback. Het boek geeft je alle tips en het wordt geleverd samen met het sociale vaardigheden kwartetspel. Auteur Anne Kooijman.
Lees meerBordspel met 9 speelborden, 6 pionnen, 8 sets met in totaal 275 opdrachtkaarten, 162 fiches/prokkels, 1 dobbelsteen, 1 kladblok met potlood. Verpakt in een stevige blikken verpakking, inclusief spelregels.
Lees meerGespreksstarters. 100 boeiende vragen voor kinderen (formaat 87 x 57 mm). Verpakt in een stevige kartonnen doos (formaat 95 × 65 × 45 mm).
Lees meer6 thema’s met elk 5 kaarten per thema, in totaal 30 beeldkaarten. Verpakt in een stevige kartonnen opbergdoos (formaat 280 x 200 x 50 mm).
Lees meerGroeimomenten is een prachtige box met 58 activiteitenkaarten voor sociaal-emotioneel leren (SEL).
Lees meer36 kaarten formaat 130 x 120 mm. Met woordenlijst. In een stevig, transparant, kunststof etui.
Lees meer9 verteldobbelstenen (18 mm) met handleiding in een stevig opbergdoosje van 75 x 75 mm.
Lees meer36 kleurenfoto’s, formaat 210 x 148 mm. CD met 36 werkbladen. Verpakt in kartonnen doos.
Lees meerSociale Vaardigheden
Alle kinderen krijgen te maken met gedrag dat voor hen of voor groepsgenoten moeilijk is. Sociale weerbaardheid helpt om slimme keuzes te maken die passen binnen de situaties.
Niet altijd is het een gebrek aan sociale vaardigheden die bij een kind of jongere ontbreken die zich moeilijk staande houdt in de sociale context. Het is goed mogelijk dat een kind of jongere in principe over voldoende sociale vaardigheden beschikt, maar deze niet inzet door andere redenen. Dat kan zijn door achterliggende problematiek, onverwerkte emoties, niet goed kunnen inschatten welke vaardigheid je op welk moment inzet en het kan zelfs een keuze zijn geen gebruik te maken van de vaardigheden die beschikbaar zijn.
Daarom is het altijd goed te onderzoeken waarom een kind of jongere vastloopt in een sociale context en of dit in de beleving van het kind of jongere ook zo is. En mocht er juist wel geoefend moeten worden in de veilige omgeving van een begeleiding of training, dan kunnen spelmaterialen hier zeer helpend in zijn.