Sociale vaardigheden
96 pagina's voor kinderen en jongeren.
Lees meerKwartetspel (formaat 120 x 90 mm) in full color. Vanaf 7 à 8 jaar. Het boek is niet inbegrepen en kunt u bestellen met bestelnummer 89080!
Lees meerInformatieboekje, blauw blad met 8 afbeeldingen van pech-plaatjes voor kinderen vanaf 5-7 jaar, geel blad met 8 afbeeldingen van pech-plaatjes die je samen met het blauwe blad gebruikt voor kinderen van 7 jaar en ouder, 16 ronde kartonnen pech-schijven
Lees meerHet bordspel is verpakt in een stevige kartonnen opbergdoos, inclusief handleiding. Het spel is bedoeld voor kinderen in de leeftijd van 10-14 jaar en kan met 2-5 personen gespeeld worden.
Lees meer1 Spelbord van 800 x 600 mm, 60 vraag- en antwoordkaartjes, 1 dobbelsteen en 4 pionnen, 10x €1 munten en 10x €2 munten. 30 taal, 30 rekenen, 30 sociale vaardigheden, 30 goede manieren, 30 weerbaarheid en 10 samenwerken kaarten. Inclusief informatieboekje
Lees meer3 stevige kartonnen draaischijven (180 mm). 24 herschrijfbare tekstballonnetjes (100 x 80 mm). 24 ronde kartonnen kaarten (30 mm). 12 viltstiften. In een stevige kartonnen koffer (formaat 240 x 180 x 60 mm).
Lees meer50 stevige kartonnen kaartjes (90 x 90 mm), waarvan 10 kaartjes met rode rand waarop tekeningen te zien zijn van kinderen met (10) verschillende gezichtsuitdrukkingen.
Lees meerBabbelaars - Een spel vol gevoelens: 5 kijkplaten, 50 situatiekaarten, 8 popjes, 16 paspoortkaartjes, 2 draaischijven rond gevoelens. Inclusief Nederlandstalige handleiding. Verpakt in een stevige kartonnen opbergdoos.
Lees meerBoek (formaat A5) in full color. Het kwartetspel is niet inbegrepen en kunt u apart bestellen met bestelnummer 89079!
Lees meer30 kaarten (formaat 127 x 96 x 26 mm). In een kartonnen opbergdoos, inclusief handleiding.
Lees meer198 pagina`s, formaat 280 x 200 mm.
Lees meer106 kaarten in een kartonnen opbergdoos (formaat 120 x 90 x 80 mm).
Lees meerSociale Vaardigheden
Alle kinderen krijgen te maken met gedrag dat voor hen of voor groepsgenoten moeilijk is. Sociale weerbaardheid helpt om slimme keuzes te maken die passen binnen de situaties.
Niet altijd is het een gebrek aan sociale vaardigheden die bij een kind of jongere ontbreken die zich moeilijk staande houdt in de sociale context. Het is goed mogelijk dat een kind of jongere in principe over voldoende sociale vaardigheden beschikt, maar deze niet inzet door andere redenen. Dat kan zijn door achterliggende problematiek, onverwerkte emoties, niet goed kunnen inschatten welke vaardigheid je op welk moment inzet en het kan zelfs een keuze zijn geen gebruik te maken van de vaardigheden die beschikbaar zijn.
Daarom is het altijd goed te onderzoeken waarom een kind of jongere vastloopt in een sociale context en of dit in de beleving van het kind of jongere ook zo is. En mocht er juist wel geoefend moeten worden in de veilige omgeving van een begeleiding of training, dan kunnen spelmaterialen hier zeer helpend in zijn.