Sociale vaardigheden
36 kaarten formaat 130 x 120 mm. Met woordenlijst. In een stevig, transparant, kunststof etui.
Lees meer6 thema’s met elk 5 kaarten per thema, in totaal 30 beeldkaarten. Verpakt in een stevige kartonnen opbergdoos (formaat 280 x 200 x 50 mm).
Lees meer72 pagina’s, formaat 280 x 220 mm. Auteur Dawn Huebner.
Lees meer50 speelkaarten (formaat 90 x 90 mm) in kartonnen doos met toelichting.
Lees meerBordspel met 9 speelborden, 6 pionnen, 8 sets met in totaal 275 opdrachtkaarten, 162 fiches/prokkels, 1 dobbelsteen, 1 kladblok met potlood. Verpakt in een stevige blikken verpakking, inclusief spelregels.
Lees meerDoor spelenderwijs met elkaar in gesprek te gaan leren kinderen elkaar en zichzelf beter te begrijpen. Verpakt in een stevige blikken verpakking. 7-13 jaar.
Lees meer96 pagina's, hardcover. Leeftijd 9 jaar en ouder. Auteur Berthold Gunster.
Lees meerGespreksstarters. 100 boeiende vragen voor kinderen (formaat 87 x 57 mm). Verpakt in een stevige kartonnen doos (formaat 95 × 65 × 45 mm).
Lees meer198 pagina`s, formaat 280 x 200 mm.
Lees meer36 kleurenfoto’s, formaat 210 x 148 mm. CD met 36 werkbladen. Verpakt in kartonnen doos.
Lees meerKwartetspel (formaat 120 x 90 mm) in full color. Vanaf 7 à 8 jaar. Het boek is niet inbegrepen en kunt u bestellen met bestelnummer 89080!
Lees meer64 pagina`s, formaat A4. Leeftijd vanaf ongeveer 7 jaar.
Lees meerSociale Vaardigheden
Alle kinderen krijgen te maken met gedrag dat voor hen of voor groepsgenoten moeilijk is. Sociale weerbaardheid helpt om slimme keuzes te maken die passen binnen de situaties.
Niet altijd is het een gebrek aan sociale vaardigheden die bij een kind of jongere ontbreken die zich moeilijk staande houdt in de sociale context. Het is goed mogelijk dat een kind of jongere in principe over voldoende sociale vaardigheden beschikt, maar deze niet inzet door andere redenen. Dat kan zijn door achterliggende problematiek, onverwerkte emoties, niet goed kunnen inschatten welke vaardigheid je op welk moment inzet en het kan zelfs een keuze zijn geen gebruik te maken van de vaardigheden die beschikbaar zijn.
Daarom is het altijd goed te onderzoeken waarom een kind of jongere vastloopt in een sociale context en of dit in de beleving van het kind of jongere ook zo is. En mocht er juist wel geoefend moeten worden in de veilige omgeving van een begeleiding of training, dan kunnen spelmaterialen hier zeer helpend in zijn.