Emotie en gevoel
6 emotie handpoppen (260 mm hoog) met link naar online handleiding & audiobestanden, inclusief bijbehorende kleurplaten. In stevige kartonnen koffer (formaat 330 x 240 x 60 mm).
Lees meer80 kaarten formaat A5. In een stevige kunststof opbergdoos (formaat 225 x 160 x 55 mm).
Lees meer78 pagina`s met spiraalrug (formaat 270 x 220 mm).
Lees meerHet spel bestaat uit 54 fotokaarten (formaat 170 x 120 mm) van personages in verschillende situaties en bevat ook 22 tekstballonnen in verschillende kleuren en vormen. In een stevige kartonnen koffer (formaat 240 x 180 x 60 mm).
Lees meer51 krachtige coachingkaartjes, formaat 87 x 56 mm, inclusief handleiding en speelwijze. Verpakt in een kartonnen doosje.
Lees meer170 kaarten, 60 fiches en spelregels voor 6 spelvormen in een kartonnen opbergdoos (formaat 150 x 110 x 30 mm).
Lees meerSpelbord, 8 opzetvoetjes, 8 pionfiches, 8 mazzelfiches, 8 pechfiches, 92 vragenkaartjes met 350 afwisselende vragen op drie spelniveaus, 8 kanskaartjes. In een kartonnen opbergdoos, inclusief spelregels.
Lees meerGoudkleurige munt van 40 bij 30 mm en is slijtvast. Zakje met 10 stuks.
Lees meer40 pagina`s in ringband (formaat 210 x 165 mm). Ben Furman en Caroline Beumer-Peeters. 11 t/m 18 jaar.
Lees meer70 coachkaarten met foto’s in een kartonnen doos, inclusief handleiding met uitleg over werkvormen en achtergrondinformatie.
Lees meerSpelbord, 24 kaartjes met kostbare voorwerpen, 12 klok-kaartjes, de deur van de geheime gang. In een stevige kartonnen doos, formaat 260 x 260 x 47 mm, inclusief spelregels.
Lees meerEmoties herkennen
Deze materialen helpen bij het herkennen en benoemen van emoties. Kinderen moeten leren de eigen emoties te herkennen en uit elkaar te houden. Kinderen verwarren namelijk geregeld gevoelens door elkaar. Door kinderen emoties te laten herkennen, kunnen zij steeds beter leren hun gevoelens op de juiste wijze te uiten. Ze dienen hun impulsen te beheersen, de eigen emoties en die van een ander te herkennen en hier woorden aan kunnen geven.
Omgaan met emoties
Leren omgaan met emoties is belangrijk, voor het welbevinden van een kind. Als een kind bij iedere tegenslag wordt overrompeld door emoties, zal hij/zij zich vaak niet prettig voelen. Daarom is het van belang om kinderen aan te leren hoe zij hier mee om kunnen gaan. Daarom is het goed om emoties uiten te oefenen met kinderen.
Emotiespel
Spellen helpen kinderen om op een natuurlijke en tegelijkertijd iets sturende manier emoties en gevoelens te ervaren in de veilige setting van de therapie, begeleiding of coaching uit te proberen wat fijn en adequaat is. Een therapeut of coach biedt het kind verschillende creatieve (=vindingrijke) manieren aan om met emoties en gevoelens te gaan oefenen die ervaren worden. Hierboven zijn diverse emotiespellen te vinden.
Emoties en gevoelens
De woorden emoties en gevoelens worden vaak door elkaar heen gebruikt terwijl er wel degelijk een verschil zit tussen beide termen. Zolang de ontwikkeling van het gevoelsleven, waar ook de emoties onder vallen, redelijke vanzelfsprekend verloopt maakt de exacte aanduiding niet erg veel uit. Maar zodra er belangrijk wordt verschil te maken tussen beide termen, als er extra aandacht, acties, bemoediging, duiding of begeleiding nodig is, kan het belangrijk zijn aan te geven wanneer een beleving een emotie is en wanneer een gevoel.
Lees hier een blog van Tea Adema met een uitleg over het verschil tussen emoties en gevoelens.