> Mis geen aanbiedingen 

> Gratis kopieerbladen

> Actuele informatie




                        


 
  Word Facebook-Fan voor nieuws en tips rondom het thema leren.  Volg ons op Twitter voor nieuws en tips rondom het thema leren.
Close [x]

Kinderen met geheugen- en inprentingsproblemen

Tekstboek en oefenboek

Kinderen met een gebrek aan voorstellingsvermogen kunnen minder een beroep doen op het visuele kanaal om informatie op te slaan en hebben moeite met abstract denken. Deze uitgave is bedoeld voor kinderen die sterker zijn in taalvaardigheden maar niet altijd spontaan gebruikmaken van het leggen van inhoudelijke verbanden om gegevens te verwerken, en voor kinderen die wel beschikken over voldoende geheugencapaciteit maar te weinig actief strategieën hanteren om de informatie vanuit het werkgeheugen voor langere tijd in te prenten in het langetermijngeheugen.

Ook kinderen met een onderliggende leer- en ontwikkelingsstoornis zoals dyslexie, dyscalculie, ADHD en NLD hebben gerichte begeleiding nodig in dat inprentingsproces.

Inhoud (PDF)
Kinderen met een gebrek aan voorstellingsvermogen kunnen minder een beroep doen op het visuele kanaal om informatie op te slaan en hebben moeite met abstract denken. Deze uitgave is bedoeld voor kinderen die sterker zijn in taalvaardigheden maar niet altijd spontaan gebruikmaken van het leggen van inhoudelijke verbanden om gegevens te verwerken, en voor kinderen die wel beschikken over voldoende geheugencapaciteit maar te weinig actief strategieën hanteren om de informatie vanuit het werkgeheugen voor langere tijd in te prenten in het langetermijngeheugen.

Ook kinderen met een onderliggende leer- en ontwikkelingsstoornis zoals dyslexie, dyscalculie, ADHD en NLD hebben gerichte begeleiding nodig in dat inprentingsproces.

Inhoud (PDF)
Inhoud 168 pagina’s, formaat 245 x 170 mm.
Onderwerpen Logopedie, Taalvaardigheden
Media/materialen Vakliteratuur
Bestelnummer 87505

Tips, suggesties, adviezen

€ 45,60 (incl. 9% BTW)

U bent wellicht ook geïnteresseerd in de volgende producten: