Didactische en therapeutische materialen
 

Logopedie| Ergotherapie| Inclusie| Voorschoolse Educatie| School| Oefening thuis

 

 

 



 

  

> Mis geen aanbiedingen 

> Gratis kopieerbladen

> Actuele informatie




                        


 
  Word Facebook-Fan voor nieuws en tips rondom het thema leren.  Volg ons op Twitter voor nieuws en tips rondom het thema leren.
Close [x]

6 artikel(en)

per pagina
Op welke manier kunnen we kinderen meer motiveren om schadelijke mondgewoonten af te leren? Hoe kunnen we de wachttijd en wachtlijst voor kinderen met schadelijke mondgewoonten verkorten? Hoe vinden we meer uitdaging in de begeleiding van kinderen met schadelijke mondgewoonten? Kunnen we materiaal ontwerpen om de ouders de rol van co-therapeut aan te laten nemen?Lees meer
0 Comments | Geplaatst in informatie door K2 Publisher

Van bijna alle ongevallen in Nederland en België, waarbij kinderen betrokken zijn, gebeurt  meer dan 20% in en om het huis.

Dat wil zeggen dat het gevaar in eigen huis gevaarlijker blijkt te zijn dan het verkeer op straat. Denk hierbij aan: vallen, ongevallen met apparaten en machines, brandwonden en vergiftiging. Dit zijn enkele voorbeelden die hoog in de lijst zijn terug te vinden.

Lees meer
0 Comments | Geplaatst in informatie door K2 Publisher

Een ietwat uitzonderlijke Blog van onze uitgever, Emil Rudolf Benz

Hoe belangrijk zijn praktijkgerichte leer- en hulpmiddelen en methodisch-didactische materialen in uw dagelijkse werkzaamheden? Wanneer ik enthousiaste leerkrachten en therapeuten spreek hierover dan is het antwoord overduidelijk:

„Ik heb behoefte aan duidelijke, eenvoudige, doeltreffende hulpmiddelen, die zijn afgestemd op de individuele behoefte van het kind.“

Al meer dan 40 jaar geef ik didactische leermiddelen uit. De meeste ideeën zijn ontstaan in de dagelijkse werkzaamheden van enthousiaste pedagogen.

Lees meer
0 Comments | Geplaatst in informatie door K2 Publisher

De fundering moet solide zijn

Het rekenen kan met een ijsberg worden vergeleken. Aan de top staat het formele deel van de discipline – die wij ook heel graag en intensief bekijken. Het is niets nieuws, om zich in het bijzonder met het dragende deel onder de wateroppervlakte bezig te houden. Vaak lukt het ons, maar de kinderen niet, deze onderdelen goed en solide draagkracht te geven. Met de hulp van de op elkaar afgestemde ijsbergmodellen worden deze lagen met inhoud gevuld.

Lees meer
0 Comments | Geplaatst in informatie door Peter Huesmann

K2-Team: Wat heeft u er toe gebracht, het Max leer- oefensysteem te ontwikkelen? 

Benz: Ik heb tientallen jaren aan de ontwikkeling en het op de markt brengen van verschillende leer- en oefensystemen meegewerkt. Elk systeem tot dus ver in gebruik is niet optimaal of vanwege de multiple-choice vragen of het gecompliceerde gebruik van plaatjes of kaartjes of de ontbrekende zelfcontrole. Bij de ontwikkeling van het Max leer- en oefensysteem kon ik al mijn ervaring inbrengen. Dit heeft geleid tot een gemakkelijk, handzaam en begrijpelijk te gebruiken spelbord met daarbij behorende kaartensets.

Lees meer
0 Comments | Geplaatst in zelf leren door K2 Publisher

Ons eerste blogbericht

06-07-13 09:39

Beste bezoeker,

hier verschijnen binnenkort onze blogberichten met handige tips en informatie.

Lees meer
0 Comments | Geplaatst in informatie door Peter Huesmann

6 artikel(en)

per pagina